Club Absolut (Nyíregyháza)
Modern, nagyvárosi stílus az, amivel találkozhatunk a megújult Absolutban. Nyíregyháza és a megye vezető, trend-diktáló szórakozóhelye pályafutása óta a második arculatváltásán ment át. Az aktuális design megálmodója, Bucilla Tibor, a Bsign Interior Design (http://www.bsign.hu/) tervezője (egyben a klub társtulajdonosa) beavat minket, miben rejlik az új Absolut varázsa. Amikor a bejáratot megláttam, leesett az állam. Mi volt az a vezérelv, ami szerint átszabtad a klub fazonját?
Az idei a tizedik évünk a nyitás óta. Ezelőtt 2006-ban újult meg a klub, és most úgy éreztük, ismét eljött az ideje a stílusváltásnak. Az első vázlattól a megnyitásig kb egy év telt el. Az alap, amire felépítettem a dolgot és ami nagyon nagy szerepet kapott a végső megjelenésben, az az RGB led fénytechnika volt.
Az "RGB" színkeverés három alapszíne a piros, zöld és a kék. Az ezekből előállított, elvileg végtelen számú színezet bármelyikével megvilágítunk egy-egy teljesen semleges alapot, vagy épp valami különleges texturát, amit aztán tetszés szerint variálhatunk hangulattól függően.
Deréktól lefelé pedig minden sötét színű. A koncepció másik fontos eleme az emberi test ábrázolása volt, arcok, kezek, testrészek, organikus „fényvonalak” segítségével. Mindez bele van sűrítve egy egyébként rendkívül feszes, szögletes térbe. Megmondom őszintén a nyitóbulin nem tudtam ott lenni, és most mikor beléptem kicsit meglepődtem hogy húha most akkor mi hol merre… A változás az egész clubot érintette, de szerkezetileg elsősorban az elejét. A régi szűk folyosót váltottuk ki egy előtérrel, ahonnan kényelmesebben megközelíthető minden. A mosdók is sokkal esztétikusabb, modernebb látványt nyújtanak. Azt szeretnénk, hogy a vendégek itt is jól érezzék magukat.
A régi box is eltűnt, de ez a rész gazdagodott egy új bárpulttal. Alapvetően tágasabb lett a tér és több vendéget is tudunk fogadni. Design tekintetében a legnagyobb változás a régihez képest, hogy sokkal letisztultabb az összkép.
Az előző, kissé, vagy talán nagyon is eklektikus hangulat ment a kukába, helyette jött az új, egységesebb, a nagyvárosi éjszakai élet elvárásaihoz maximálisan igazodó belső. Vannak olyan kis apróságok, amit valószínűleg nem fog mindenki elsőre észrevenni. A hatalmas disco gömb a tánctér közepén az pont nem ilyen, de például a kezek amik a függesztékeket tartják, nem biztos,hogy mindenkinek elsőre feltűnnek.
Minden ilyen elemmel az volt a célunk, hogy ha sokadjára is jön el hozzánk valaki, ne legyen az az érzése, hogy ő már itt ismer mindent. Apró kis részletekkel érjük el azt, hogy a vendégeink újra és újra felfedezzék a helyet.
Ahogy látom, a letisztult formák mellett a hangsúlyt a „bodies” vonalra helyeztétek…
Amik legelőször szembetűnnek, azok valószínűleg az emberi torzókat ábrázoló lámpák, amik egy festőművésszel, Fenyvesi Edittel közös tervezésűek. Ezekkel, mint egyébként alapvetően szinte minden részlettel igyekeztünk teljesen egyedi hatást kelteni. A képek a falon, az arcok, a kezek, amik az italos üvegeket tartják, hátul az ujjlenyomatok is erre erősítenek rá. És akkor még add hozzá a fényeket, amik életre keltik őket…
Mit szerettél leginkább ebben a melóban?
Magadnak dolgozni mindig nehéz feladat. Nyilván a legjobbat akarod kihozni, ezért van az, hogy ezerszer gondolod újra a részleteket. És persze, mivel üzletről van szó, keményen köt a költségvetés is. Szóval ügyesen kell szépet csinálni. Az egészben azt bírtam leginkább, hogy pont olyan lett, mint ahogyan megálmodtuk.
A fények világa bonyolult ám. Ha nem dolgozod ki rendesen, csak kitalálod, hogy innen és innen megvilágítod ezt és ezt, majd várod, hogy mekkorát üt, nagyot nézhetsz a végén. Nem mondom, hogy nem küzdöttünk a technikusokkal, de örülök, hogy a végére minden összeállt.
Gyönyörű lett a végeredmény. Mesélj kicsit magadról, miben éled még ki a kreativitásodat!
Néhány évvel ezelőtt elvégeztem egy művészeti iskolát, és ez megerősített abban, hogy az enteriőrtervezést pont nekem találták ki. Szerencsés helyzetben voltam, közben már voltak megbízásaim. Szeretek olyat csinálni, amiben szabadon használhatom a fantáziámat, ami érdekel és különleges. A magam példájából megtanultam, hogyan kell viszonylag kevés pénzből szép dolgokat előállítani és ez a mostani gazdasági helyzetben kifejezett előnyt jelent. Persze az igazi az olyan projekt, amiben korlátok nélkül kiélhetem magam. A legtöbb végzett tervező sajnos nem igazán tudja kamatoztatni a tudását. Vendéglátóhelyet tervezni amúgy egy nagyon összetett dolog, ahhoz pedig hogy egy klubot üzemeltess, rengeteg dologra kell figyelni. Nem elég a design, fontos a biztonság, az ergonómia, a kiszolgálás minősége, a komfortérzet, stb…
Milyen stílusokban tervezel?
Vegyes, de én az a fajta ember vagyok, aki megmondom ha valami nem az én pályám. Gondolok itt arra például hogy nagy valószínűséggel nem fogok belemenni egy klasszikus belsőbe, mert nem értek hozzá eléggé. Azt szeretem csinálni, ami közel áll hozzám és amiben jó vagyok, mint pl a modern, a high tech, a kortárs művészi enteriőr és a neoklasszikusok. Minden olyan dolog érdekel amúgy, ami kreativitást igényel, amiben van fantázia. Ott van például a tárgytervezés, vagy a szobrászat. Imádok fémekkel dolgozni. Volt egy kisplasztikám kiállítva a Szépművészeti Múzeumban három hétig, amire nagyon büszke vagyok.
|
|